Ludovic Wallaart

Altijd in ontwikkeling


De handheld, voorheen de grafische rekenmachine, tegenwoordig een persoonlijk onderzoeksapparaat

Technologie is niet meer weg te denken in de wereld om ons heen. Vakken als natuurkunde en scheikunde gebruiken technologie om die wereld te ontdekken.

Vele jaren geleden werd de grafische rekenmachine in het onderwijs geïntroduceerd. Hiermee ontstond de mogelijkheid om de techniek het tijdrovende reken- en tekenwerk te laten verrichten. We kunnen ons nu meer richten op het begrip en de toepassingen. Het apparaat is tegenwoordig geen rekenmachine meer, maar een apparaat waarmee wij kunnen ontdekken en analyseren. Bij gebrek aan beter noem ik het nu een Handheld.

De handheld neemt ons veel werk uit handen. We hebben een krachtig gereedschap in onze handen. De volgende stap is om echt de wereld in te gaan en deze te ontdekken. Laten we gaan experimenteren en de gegevens verwerken! Naar mijn idee levert onderzoek meer bergip op dan voorkauwen.

T3, Teachers Teaching with Technology, is een club enthousiaste docenten die proberen hun onderwijs te verbeteren door de mogelijkheden van de technologie ten volle te benuttten.

Met behulp van filmpjes probeer ik leerlingen te ondersteunen in het gebruik van die technologie.